Sunday, February 1, 2009

AkuTortugaman

First entry nih, biar aku introduce diri aku. Aku Tortugaman. Ikut korang la nak pronounce frasa 'man' tu macam 'Superman' ataupun 'Suparman'. Aku tak kisah. Tapi, tu la nama aku. Nama betul, aku taknak bagitau. Tak penting pun. Bak kata Aristotle, bagi je la apa nama pun, takde beza.

Aku seorang homeless. Perkataan lainnya, 'takde umah'. Bukan takde kat umah, tapi memang takde umah. Secara materi dan tangiblenya, umah tu takde. Tak wujud sama sekali. Mesti korang pelik camne aku berlindung dari ujan dan panas. Zaman sekarang ni bumbung merata-rata. Bukan cam zaman dulu, kena dok bawah pokok. Zaman yang advance sket, dok bawah jambatan. Tapi ni zaman sekarang, tempat mana yang tak berbumbung? Hum.. Ada je sebenarnya. Padang bola dan jalanraya takde bumbung. Tapi apa jadahnya aku nak dok kat jalanraya. Kang kena langgar kete, aku gak yang susah. Dah la hidup sebatang kara. Life insurans pun takde.

Kerja aku sehari-hari cuma duduk berfikir, berfalsafah dalam hati sorang-sorang. Tak mendatangkan apa-apa income. Tapi aku boleh idup lagi sampai skang. Kesimpulannya, bukan duit yang membuatkan aku idup. Tapi ada kuasa lain yang meneruskan idup aku. Aku berterima kasihlah kat kuasa tu.

So skang ni aku dah ada laptop. Jadi bidang keje aku dah expand sket. Duduk berfikir - berfalsafah dalam hati - dan tugas aku yang terbaru, mengthrow segala yang ada tu ke dalam blog nih.

So, memandangkan aku ni homeless dan sebatang kara, aku sangat appreciate lah kalau korang nak folow blog nih. Tak lah sebatang kara sangat nanti rasanya. Anyway, aku isytiharkan blog ni sebagai umah aku! Yea. At last aku ada 'umah'.

0 penyampuk: